Felnőtt tartalom!

Elmúltam 18 éves, belépek Még nem vagyok 18 éves
Ha felnőtt vagy, és szeretnéd, hogy az ilyen tartalmakhoz kiskorú ne férhessen hozzá, használj szűrőprogramot.

A belépéssel elfogadod a felnőtt tartalmakat közvetítő blogok megtekintési szabályait is.

HTML

My secret

Nem mondhatom el senkinek, el mondom hát mindenkinek! Volt, van már blogom, de most arctalanságra vágyom és mégis figyelemre.:-) Rólam szól.....neked kedves idegen. :-)))

Jelenlegi látogatók:

Csak egy kis zene!

 

Naptár

május 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31

Új hozzászólások

Címkék

2010.11.05. 14:48 Gritty goose

Gyere velem gondolkodni!!!!!!!!!!!! :-) - 1. rész

Olvasom a könyvet…mit olvasom…falom! :-)

 

Megpróbálom, röviden, tömören bemásolgatni a lényeget.

Érdekes és elgondolkodtató. Örülnék neki, ha Te is végig gondolnád, hogy nálatok miként is működik!????

 

Szeretet-nyelve – Elismerő szavak  

 

1. Elismerés

 

„elismerő szavak célja nem az, hogy hízelgéssel

keresztülvigyük az akaratunkat. A szeretet cselekvő

törődést jelent társunk jólétével. Az elismerés a szeretet

viszonzására ösztönöz.”

 

Nem válik nagyon ketté az elismerés és a dicséret a könyv szerint, bár azért szerintem van különbség.

 

2.. Dícséret

 

„A dicsérő szavak és az elismerő kijelentések a szeretet hathatós közvetítői. Minél egyszerűbb és közvetlenebb, annál kifejezőbb:

- „Remekül áll rajtad ez az öltöny!"

- „Olyan csinos vagy ebben a ruhában!"

- „Te készíted a világon a legízletesebb töltött paprikát! A legjobb szakácson is túlteszel."

- „Nagyon jólesett, hogy este elmosogattál."

- „Köszönöm, hogy elmentél a fogadóórára. Tudom, hogy nem könnyen szántad rá magad."

- „De jó, hogy kivitted a szemetet!"

Az ilyen és hasonló elismerések hozzájárulnak a házasság pozitív légköréhez.”   

 

Elgondolkoztam, én mikor dicsértem meg a kedvesemet?!

Hm…mindig megdicsérem a főztjét, bár, soha nem áradozom ennyire. Valóban, csak letudom annyival, hogy: hm…ez nagyon jó lett! Jujj, ez nagyon finom. Édes, ez valami isteni.

De ennyi.

Ha valamit tesz értem, nekem, helyettem, mindig megköszönöm, de …jéééé…nincs mögötte dicséret.

Pedig….nem is olyan nehéz. Csak a kommunikációt kell egy kicsit átformálni.

Gyereknek automatikusan jön: látod milyen ügyes vagy! Nocsak, ugye hogy sikerült?! Büszke vagyok rád, nagyon ügyes voltál. Stb. stb.

 

3. Bátorító szavak

 

„bátorításhoz empátiára van szükség, arra a képességre,

hogy a társunk szemszögéből lássuk a világot.

Meg kell értenünk, hogy ő mit tart fontosnak.

 

Bárkivel előfordulhat, hogy elbátortalanodik és nem bízik magában, ami megakadályozhatja abban, hogy a benne rejlő lehetőségeket kiaknázza. Talán épp házastársa bátorítására lenne szüksége ahhoz, hogy leküzdje kishitűségét.

Ne feledjük, nem arról van szó, hogy nyomást gyakoroljunk házastársunkra saját akaratunk elérése érdekében. Abban kell bátorítanunk őt, ami iránt érdeklődést és fogékonyságot mutat.

Sokszor nehezünkre esik a bátorító szavak kimondása, különösen akkor, ha megszoktuk, hogy kritikus és elmarasztaló szavakkal illessünk másokat.”

 

Azt hiszem ez bennem egy beidegződés, vagy társadalmi morál?!

Egy férfit bátorítani?!
Hogy is van ez!?

Hisz attól FÉRFI a férfi, hogy Ő gyámolít és bátorít, és nem fordítva.

 

Persze, a mi esetünkben, lehet, hogy pont a szex terén kellene neki a bátorítás. Mert az évek alatt tuti, hogy a sok visszautasítása mögött egy fajta félelem ott lapul!

Fél, hogy kudarcot vall, fél, hogy kevés nekem, így inkább bele sem kezd.
Ma már tudom, félt, hogy ha kimondja azt, ami ott legbelül már megfogalmazódott, de félt, hogy ha megtudom, akkor azzal engem megbánt és magától eltaszít.
Bár ebben a témában mindig próbáltam bátorítani, mindig mondtam, mondja ki, semmi nem lehet annál rosszabb, mint hogy visszautasít.

 

De általában tényleg nem bátorítom, mert valahogy észre sem veszem, hogy a mellettem lévő (számomra) FÉRFI embernek, erre szüksége lenne.

Vagy nem csak nem veszem észre, hanem fel sem merül bennem?!!!!

 

4. Kedves szavak

 

„A kedvesen és gyengéden kimondott „szeretlek" szó egészen mást jelent, mint ha ugyanezt a szót kérdő hangsúllyal ejtjük ki. Gyakran megtörténik, hogy hanglejtésünk teljesen mást fejez ki, mint a szavaink.

Ilyenkor kettős üzenetet közvetítünk. Házastársunk rendszerint nem a kimondott szavaink, hanem a hangsúlyunk alapján értelmezi az üzenetünket.

A szeretet nem tartja számon a másik hibáit, és nem hánytorgatja fel a múltban elkövetett vétkeket.

Egyikünk sem tökéletes.

Előfordul, hogy olyasmit teszünk és mondunk, ami a társunk számára bántó. A múltat nem törölhetjük ki az életünkből,

de ha bocsánatot kérünk, és megpróbálunk másként cselekedni, enyhíthetjük a fájdalmat.

Megdöbbentő, hogy milyen sokan átviszik a tegnap terhét a következő napra. Kudarcaikat napról napra magukkal cipelik, és

ezzel megfosztják önmagukat az újrakezdés örömétől.”

 

Igen, tudom….én meg aztán főleg tudok igen cinikus, pikkírt lenni.

De olyankor már nem érdekel, mert a türelmem végén járok, a megértésem elszállt, a kedvességem már sehol nincs, és nem tudok már mivel védekezni/harcolni/rá hatni.

Olyankor nem érdekel, hogy megégetem, felégetek sok mindent, az érdekel, hogy megértse és változtasson.
Persze, mit sem ér(t)!!!!!!!!!!!!!!

Egyébként azt hiszem, hogy annak ellenére, hogy lendületes pitsa vagyok, egy meghitt beszélgetésnél képes vagyok megfontolt, kedves, összeszedett lenni, akkor is, ha a lelkem belül háborog.

Az, hogy másnapra átcipelem a terhet, rám nem nagyon igaz. Pont az előbb leírtak miatt. Én kibeszélem, kifortyogom, vagy felcsattanok és ki is adom magamból, ami ott van belül.

Ezért másnap képes vagyok mosolyogva élni tovább az életemet.

Ahogy látom, talán ez volt a baj, a kapcsolatunk most talán ezért jutott ide, ahova.

Mert másnap mosolyogtam, és a párom azt gondolta, nem is olyan komoly, csak tegnap hisztis pitsa voltam.

 

Szóval a kedves, finom, becézgető hanglejtésre oda kell figyelni!:-)

 

5. Szelíd szavak

 

„A szeretet kér, nem követel.

Kapcsolatunk akkor válhat meghitté, ha megismerjük egymás vágyait és céljait.

Nem mindegy, hogy milyen formában fejezzük ki vágyainkat.

Ha követelések formájában hozzuk társunk tudomására, azonnal elillan a meghittség, és fal emelkedik közénk. Kéréseink nagyobb valószínűséggel találnak meghallgatásra, mert útbaigazítást adnak, nem pedig ultimátumot.

Ha kéréssel fordulunk házastársunkhoz, azt éreztetjük vele, hogy bízunk benne.”

 

Alapvetőleg ez így van!
Az utasításokat elég nehezen viselem el (én is), még a munkahelyemen is, nem hogy egy kapcsolatban.

A kérlek, légy szíves, szeretném…szavak, mindig ott vannak a mondataimban.

 

....és most olvasok tovább....

Szólj hozzá!


A bejegyzés trackback címe:

https://csak1lany.blog.hu/api/trackback/id/tr522425886

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása